Favrskov Kommune søger en konsulent til sekretariatet i Teknik og Miljø. Konsulentens to vigtigste opgaver er at drive kommunens markedsførings- og bosætningsindsats, og at understøtte god borgerinddragelse - fx i forbindelse med større anlægs- og udviklingsprojekter på teknik- og miljøområdet.
Du kommer til at indgå i et stærkt arbejdsfællesskab i Teknik og Miljøs sekretariat med 16 kolleger, herunder fem AC’ere, som du kan sparre med i hverdagen – alle med snitflader til kommunens klimaindsats, som vi løfter i fællesskab. Derudover får du et tæt samarbejde med borgmestersekretariatet i forhold til digital kommunikation, særligt på hjemmeside og intranet. Endelig vil du, når du arbejder med de strategiske perspektiver for bosætning og Favrskov Kommunes samlede profilering, samarbejde med kommunaldirektøren i et vist omfang.
Vær med til at sætte Favrskov på landkortet
Favrskov Kommune arbejder målrettet på at styrke bosætningsindsatsen gennem forskellige markedsføringsaktiviteter – særligt digitale indsatser. Vi ønsker at tiltrække nye borgere og virksomheder og samtidig engagere de nuværende i udviklingen af deres lokalområder.
Som en central person i kommunens markedsføringsindsats bliver du en vigtig del af kommunens fortælling. Du skal være med til at skabe synlighed og engagement gennem kampagner, digitale platforme og lokale initiativer, samt formidle Favrskovs kvaliteter.
De vigtigste opgaver
Jobbet bygger på to primære opgaveområder. Dels skal du være med til at videreføre en professionel og sammenhængende bosætningsindsats, og derudover skal du bidrage til de mange forskelligartede opgaver i Teknik og Miljø sekretariatet med særligt fokus på borgerrettede processer.
Markedsførings- og bosætningsindsats
- Planlægge, koordinere og gennemføre digitale kampagner og initiativer, der styrker kendskabet til Favrskov som et attraktivt sted at bo og arbejde.
- Kvalitetssikre indhold (tekster, billeder, video og cases) til brug i markedsføringen, primært på sociale medier – herunder koordinering med eksterne samarbejdspartnere.
- Udarbejde oplæg, præsentationer og status til ledelsen.
- Løbende opdatering af markedsførings- og bosætningssider på favrskov.dk og udvalgte sider på intranettet.
- Følge op på resultater og data og omsætte indsigter til forbedringer.
Sekretariatsopgaver
- Planlægge og gennemføre borgerrettede processer og aktiviteter – både digitale og fysiske i samarbejde med kolleger på tværs af kommunen.
- Understøtte mødet med borgeren i komplekse planprocesser (fx Klimaplan 2027-2050 eller VE-projekter).
- Rådgive kolleger om borgerrettet kommunikation og formidling.
- Deltage i udviklingsprojekter og initiativer, der styrker samarbejdet på tværs.
- Understøtte arbejdet med nye digitale løsninger og forbedringer af interne processer.
Dine kompetencer
- Relevant videregående uddannelse inden for samfundsvidenskab eller kommunikation – det kan fx være cand.mag., cand.public., cand.merc. eller lignende.
- Erfaring med digital markedsføring, kampagnearbejde og offentlig kommunikation.
- Udpræget evne til at planlægge, eksekvere og sikre, at opgaverne kommer i mål.
Det er en fordel, hvis du også:
- Har erfaring fra en politisk styret organisation eller bureauarbejde for kommunale kunder.
- Har planlagt og eksekveret dialogprocesser og projekter med borgerinddragelse.
- Har interesse for de mange forskellige opgaver på teknik- og miljøområdet, der bl.a. rummer klima, bæredygtighed og natur.
Dine personlige egenskaber
Du er struktureret, samarbejdsorienteret og initiativrig. Du skaber overblik i komplekse opgaver, leverer kvalitet til tiden og trives i samspillet med mange fagligheder. Du er en tydelig formidler – skriftligt og mundtligt – og motiveres af at skabe engagement og retning gennem kommunikation. Du trives i samarbejdet med mange forskellige kolleger på tværs af organisationen - både på medarbejder- og ledelsesniveau.
Løn- og ansættelsesforhold
Du ansættes i Sekretariatet for Teknik og Miljø, med reference til sekretariatschef Svend Brøndum, men vil også have snitflader til Borgmestersekretariatet.
Stillingen er på 37 timer om ugen med fleksordning. Løn efter gældende overenskomst og Ny Løn-principper.
Arbejdssted: Primært i Hammel, men forvent 1-2 ugentlige arbejdsdage i Hinnerup.
Ansøgning
Send din ansøgning og CV senest 14. november 2025 via linket.
Første samtale afholdes mandag 24. november. Anden samtale afholdes torsdag 27. november. Mellem de to samtaler vil der være en personlighedstest, hvor du på et møde onsdag 26. november vil få en testtilbagemelding og en mere uformel samtale med din måske kommende personaleleder, Svend Brøndum.
Ansættelsesudvalg
Ansættelsesudvalget består af sekretariatschef for Teknik og Miljø Svend Brøndum, sekretariatschef for Borgmestersekretariatet og HR Ulrich Zickert, kommunikationskonsulent Tina Johnsen og erhvervskoordinator Tobias Aakjær. Kommunaldirektør Jan Kallestrup deltager ved 2. samtale.
Vi indhenter referencer efter nærmere aftale inden endelig aftale om ansættelse.
Der vil blive indhentet straffeattest på den kandidat, der får tilbudt stillingen.
Tiltrædelse 5. januar 2026.
Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Svend Brøndum, tlf. 21289007 eller sveb@favrskov.dk
Du er også velkommen til at kontakte Ulrich Zickert, tlf. 24854813 eller ulzi@favrskov.dk
Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk. Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen. Der vil derfor blive indhentet straffeattest på den kandidat, der tilbydes ansættelse.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Favrskov Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Teknik og Miljø, Torvegade, 8450 Hammel
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5b6eb073-98d6-4205-b7f0-a0fbf23dcc95