Vil du være med til at sikre, at Favrskov Kommunes bilflåde fungerer driftssikkert og effektivt – og samtidig bidrage til udviklingen af en mere bæredygtig og optimeret flådestyring? Og har du tilmed lyst til at være en nøgleperson i overgangen til et nyt fælles setup for flådestyring, er det måske dig, vi søger som vores nye flådeansvarlige.
Om stillingen
Som flådeansvarlig får du det daglige ansvar for driften af ca. 130 køretøjer i Social og Sundhed. Køretøjerne bruges især i hjemmeplejen, til at levere mestringsvejledning på socialområdet og til at køre ældre mennesker og mennesker med handicap til aktivitetstilbud. Så for os er en veldrevet bilflåde afgørende for at kunne levere god velfærd til vores ældre, syge og udsatte borgere. Du bliver central i Favrskov Kommunes arbejde med at skabe en mere effektiv og bæredygtig flådestyring, hvor vi kun har de nødvendige køretøjer, udnytter dem optimalt og minimerer administrationen. Du vil samtidig aflaste lederne, så de har mere overskud til at fokusere på deres kerneopgaver.
Du refererer til sekretariatschefen i Social og Sundhed og bliver en del af et tværgående samarbejde med ledere, administrative medarbejdere, serviceteknikere og eksterne leverandører. Du får din daglige gang i sekretariatet i administrationsbygningen i Hammel. Sekretariatet består af en medarbejdergruppe på 16 personer, der rummer sekretariatskonsulenter, administrative medarbejdere, velfærdsteknologikonsulenter, en jurist samt en elev og en studentermedhjælper. Vi sætter en ære i en professionel tilgang til opgaveløsningen i en afdeling hvor dørene er åbne - både til kollegial sparring, til samarbejdspartnere i andre forvaltninger og til områdets ledere, chefer og direktører. Sekretariatet betjener alle dele af Social og Sundhed, der beskæftiger over 1.300 medarbejdere inden for ældre-, social- samt sundhedsområdet. Social og Sundheds vision er ”Sammen om et sundt og værdigt liv”.
Typer af opgaver
Du kommer bl.a. til at arbejde med følgende typer af opgaver:
Løbende styring og koordinering
- Styring af flåden ift. kørselsforbrug, leasinglofter, synsperioder og serviceaftaler
- Koordinering af intern substitution af biler og sikring af service, reparation og vedligeholdelse i samarbejde med områdets serviceteknikere
- Kontaktperson for værksteder, ladestanderudbydere, leasingfirmaer og andre eksterne leverandører
- Deltagelse i processer omkring indkøb/leasing af nye køretøjer.
- Opdatering og vedligeholdelse af data i vores flådestyringssystem, MileageBook
- Bogføring af udgifter og indberetning af skader til forsikring
- Administration af nøglebrikker, QR-koder, vejhjælp og benzinkort
- Systemadministrator-opgaver ift. MileageBook.
- Koordinering af sammenlægning af flådestyringen fra en decentral struktur til et fælles setup
- Drive omstillingen til elbiler frem mod 2030
- Kortlægning af potentialer for en mere optimal udnyttelse af bilflåden
- Udvikling af en model for den fremtidige økonomistyring på området (sammen med sekretariatschefen og økonomiafdelingen)
- Nysgerrighed på effektiviseringsmuligheder og fordelingen mellem kørsel i egen bil og kommunens biler.
Forventninger til dig
Der er tale om en nyoprettet stilling, som du skal være med til at forme – på samme måde som du skal være med til at forme, hvordan den fælles flådestyring på området fremadrettet skal se ud.
Indenfor det første halve år forventer vi, at du har få fået solidt fodfæste i organisationen og har fået gode relationer op at stå med de mange aktører, du skal samarbejde med. Vi forventer, at du løser opgaverne relateret til styring, koordinering og administration, men at der stadig kan være være noget, som føles svært og uafklaret. Endeligt forventer vi, at arbejdsgangene mellem dig som ”bestiller” og serviceteknikerne som ”udfører” har fundet ind i en god kadence.
Når der er gået et år i stillingen forventer vi, at driften af flåden på tværs af de tre områder kører naturligt og taktfast og at du er i gang med én eller flere udviklingsopgaver knyttet til optimering af driften.
Om dig
Vi søger en kandidat med relevant erfaring indenfor flådestyringsområdet. Måske har du en baggrund inden for logistik, transport og/eller har siddet i en lignende stilling i en privat eller offentlig virksomhed. Du skal være struktureret, selvstændig og have blik for både drift og udvikling. Du skal trives med at samarbejde på tværs af faggrupper og niveauer og du skal besidde gode kommunikationsevner – både skriftligt og mundtligt. Du skal være nysgerrig på nye løsninger og have øje for optimering og bæredygtighed.
Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesforhold fastsættes efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er administrationsbygningen, Torvegade 7, 8450 Hammel. Det er en forudsætning for ansættelsen, at du har kørekort til personbil, da jobbet løbende indbefatter kørsel til andre lokationer i kommunen.
Ansættelsesproces
Ansøgningsfristen er 7. januar 2026
1. samtale finder sted 15. januar 2026
2. samtale finder sted 22. januar 2026
Vi indhenter referencer efter nærmere aftale inden endelig aftale om ansættelse.
Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen. Der vil derfor blive indhentet straffeattest på den kandidat, der tilbydes ansættelse.
Tiltrædelse: 1. marts 2026.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef John René Keller Lauritzen (jrkl@favrskov.dk, 20 16 76 15).
Søg jobbet
Send din ansøgning via linket til Favrskov Kommune. Vedlæg CV, eksamensbevis og eventuelle udtalelser.
Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk. Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen. Der vil derfor blive indhentet straffeattest på den kandidat, der tilbydes ansættelse.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Favrskov Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Social og Sundhed Sekretariatet, Torvegade, 8450 Hammel
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/bb4a479f-4037-4722-937d-66c308bc5121