Konsulent til social- og sundhedssekretariatet med fokus på ældreområdet

dato

Er du drevet af at gøre en positiv forskel for borgerne på ældreområdet? Er det naturligt for dig at tage ejerskab på opgaver og samarbejde med andre faggrupper om at finde de bedste løsninger? Og ønsker du at arbejde i en politisk styret organisation?

Så kan det være dig, der skal være vores nye kollega.

Vi søger en fagligt dygtig konsulent til en fast stilling i social- og sundhedssekretariatet. Sekretariatet består af en medarbejdergruppe på 14 personer, der rummer sekretariatskonsulenter, administrative medarbejdere, velfærdsteknologikonsulenter, en jurist samt en elev og en studentermedhjælper. Vi værdsætter en professionel tilgang til arbejdet, et godt samarbejdsklima og ikke mindst en uformel omgangstone.

Sekretariatet betjener alle dele af Social og Sundhed, der beskæftiger over 1.300 medarbejdere inden for ældre-, social- samt sundhedsområdet. Stillingen indebærer som udgangspunkt opgaver inden for ældreområdet, men du kan også komme til at beskæftige dig med opgaver inden for de andre fagområder og med opgaver af mere tværgående karakter.

Om stillingen
Sammen med to andre sekretariatskonsulenter bliver du faglig sparringspartner for ældrechefen. På ældreområdet er vi særligt optaget af implementeringen af den nye ældrelov, som træder i kraft 1. juli 2025, men der er også mange andre spændende opgaver. Du kommer både til at beskæftige dig med opgaver, hvor du understøtter lederne i driften, og med mere strategiske opgaver, der omhandler områdets udvikling over de kommende år.

Dine opgaver bliver eksempelvis:

  • Ledelsesbetjening: Understøtte ældrechefen i daglige drifts- og udviklingsopgaver, herunder planlægning og koordinering af møder, udarbejdelse af beslutningsgrundlag og opfølgning på strategiske initiativer.
  • Politiske sagsfremstillinger: Udarbejde politiske sagsfremstillinger og budgetforslag til Social- og Sundhedsudvalget.
  • Projektledelse: Varetage projektledelse af både større og mindre projekter, herunder planlægning og gennemførelse.
  • Oplæg og præsentationer: Udarbejde oplæg og præsentationer til politikere og chefer i Social og Sundhed, herunder forberedelse af materiale, formidling af komplekse informationer og deltagelse i møder.
  • Betjening af Ældrerådet: Varetage sekretariatsbetjeningen af Ældrerådet, herunder udarbejdelse af dagsordener og referater samt opfølgning på beslutninger.
  • Dataanalyser: Analysere tilgængelige data for at understøtte beslutningstagning og udvikling på hele social- og sundhedsområdet.
  • Databeskyttelse: Understøtte arbejdet med sikring af borgernes data, herunder deltage i tværgående arbejdsgruppe om databeskyttelse.

Din hverdag: Du skal trives med en hverdag, hvor flere opgaver skal jongleres samtidig, og hvor du navigerer mellem driftsopgaver, projektopgaver og politisk-strategiske opgaver. Dine opgaver kan blive omprioriteret alt efter den politiske og administrative dagsorden. Opgaverne kræver, at du tør sætte din egen faglighed i spil i drøftelsen af problemstillinger med kollegaer, chefer og ledere i organisationen.

Om dig
Som konsulent i sekretariatet i Social og Sundhed har vi følgende forventninger til dig:
  • Du har en relevant videregående samfundsvidenskabelig uddannelse (fx cand.scient.pol.).
  • Du er nyuddannet eller har få års erfaring fra en politisk styret organisation, konsulentvirksomhed eller lignende.
  • Du er fagligt dygtig, grundig og ansvarsfuld i udførelsen af dit arbejde.
  • Du interesserer dig for ældreområdet og ønsker at være med til at bidrage til at skabe udvikling på området til gavn for borgerne.
  • Du har gode samarbejdsevner, er stærk i procesunderstøttelse og evner at samle trådene, skabe overblik og følge op.
  • Du kan sikre fremdrift i opgaveløsningen, hvilket forudsætter en naturlig evne til at tage ejerskab og arbejde selvstændigt, og du kan navigere i krydsfeltet mellem driften og den politisk-strategiske ledelse.
  • Du er initiativrig, nysgerrig og tænker udover de konkret stillede opgaver. Du søger aktivt ny viden og har øje for udvikling på ældreområdet.
  • Du er stærk i såvel skriftlig som mundtlig kommunikation, uanset om kommunikationen er rettet mod en borger eller et politisk udvalg.
  • Du er en god kollega, der ønsker at bidrage til et positivt fællesskab såvel fagligt som socialt.

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er med en arbejdstid på 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesforhold fastsættes i henhold til gældende overenskomst.

Arbejdsstedet er administrationsbygningen, Torvegade 7, 8450 Hammel. Du refererer til sekretariatschefen i Social og Sundhed.

Ansættelsesprocessen
Ansøgningsfristen er 10. juni 2025
1. samtale finder sted 17. juni 2025
2. samtale finder sted 24. juni 2025

Vi indhenter referencer efter nærmere aftale inden endelig aftale om ansættelse.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen. Der vil derfor blive indhentet straffeattest på den kandidat, der tilbydes ansættelse.

Tiltrædelse 1. august 2025.

Yderligere oplysninger
Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef John René Keller Lauritzen (jrkl@favrskov.dk, 20 16 76 15) eller sekretariatskonsulent Gitte Laursen (gila@favrskov.dk, 24 78 33 60).

Søg jobbet
Du bedes sende din ansøgning til Favrskov Kommune via linket. Ansøgningen vedlægges CV, eksamensbevis samt eventuelle udtalelser. Alle bilag uploades sammen med ansøgningen.

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Favrskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Social og Sundhed Sekretariatet, Torvegade, 8450 Hammel

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/887c749d-aab8-4826-bf45-5be2f4df24bb

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet