Projektleder til naturogenopretning og myndighedsopgaver i Favrskov Kommune

dato

Brænder du for at lede vandløbsprojekter og bidrage til naturgenopretning og myndighedsopgaver? Vil du være en del af et dedikeret team og spille en central rolle i Favrskov Kommunes arbejde med omstilling og grøn trepart? Så er dette job absolut noget for dig.

Om jobbet
Vi tilbyder et spændende og alsidigt job i et dynamisk, socialt og fagligt kompetent miljø. Du kommer til at indgå i vandløbsteamet. Vi forventer, at du primært kommer til at arbejde med naturgenopretningsprojekter i regi af vandområdeplanerne eller grøn trepart (herunder vandløbs-, vådområde-, lavbunds- og klima-lavbundsprojekter), men at du også kommer til at bidrage til løsning af myndighedsopgaver, som f.eks. kan være udarbejdelse af udkast til afgørelse efter vandløbsloven på projekterne.

Vandløbsteamet er en del af Natur og Miljø med i alt omkring 30 medarbejdere, hvor du indgår i afdelingen Vand og Natur på i alt 22 medarbejdere.

I år og i de kommende år skal vi realisere flere store vådområdeprojekter (det gælder bl.a. Favrskov Enge, Ny Vissing og Holkjær Enge), hvor vandløb hæves op i terrænet og genslynges på udvalgte strækninger. Hertil skal vi søge tilsagn, have forundersøgt og realiseret en række andre vandplanprojekter i både mindre og større vandløb samt søgt og etableret nye lavbund- og/eller klima-lavbundsprojekter. Du vil komme til at være en del af disse opgaver, og du skal derfor være klar på at formidle muligheder og indgå i dialog i øjenhøjde med lodsejere, når der f.eks. skal forhandles aftaler i projekterne.

På myndighedssiden arbejder vi blandt andet med sagsbehandling inden for Vandløbsloven, hvilket f.eks. er afgørelser inden for vandløbsregulering, krydsninger og drænproblematikker samt vandløbsvedligeholdelse og regulativer.

Afhængig af dine kvalifikationer og interesser vil der være mulighed for at præge stillingen i samspil med dine kolleger i vandløbsteamet.

Dine kvalifikationer
Vi forventer, at du

  • kan tage ansvar og arbejde selvstændigt og proaktivt med dine projekter samt indgå i samarbejde om større projekter i teamet eller på tværs af organisationen
  • har erfaring med eller interesse for at arbejde med vandløbs- og udtagningsprojekter
  • har erfaring med eller interesse for projektledelse med lodsejerkontakt, forhandlinger og administration af aftaler
  • har kendskab til tilskudsordninger og/eller erfaring med lovgivning på natur- og vandløbsområdet
  • har erfaring med eller interesse for at arbejde med myndighedsopgaver på vandløbsområdet
  • har gode kommunikative evner både skriftligt og mundtligt i øjenhøjde med modtageren (der vil bl.a. være en del dialog med lodsejere og andre interessenter)
  • ser dig selv som en holdspiller og bidrager til udvikling af teamet
  • kan gennemskue komplekse problemstillinger og finde løsninger
  • kan håndtere en travl og til tider omskiftelig hverdag og bevare overblikket over flere opgaver
  • har en struktureret tilgang til opgaverne og kan afslutte dem.

Vi ser gerne, at du har relevant erfaring med offentlig forvaltning, og vi forventer, at du har en relevant uddannelse inden for fagområdet.

Vi tilbyder
  • en arbejdsplads med en teambaseret organisationsform
  • en spændende og fagligt udfordrende arbejdsplads med afvekslende arbejdsopgaver
  • en høj grad af selvstændighed, uddelegering af ansvar og tilrettelæggelse af egne opgaver
  • mulighed for løbende efteruddannelse
  • et arbejdsmiljø med mulighed for faglig sparring og feedback, hvor vi hjælper hinanden
  • en velfungerende og uhøjtidelig afdeling med et godt arbejdsmiljø med trivsel og humor i højsædet
  • arbejdstid på 37 timer og flekstid
  • en arbejdsplads i administrationsbygningen Torvegade 7, 8450 Hammel.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling fra 1. august 2025.

Vil du vide mere?
Du kan læse mere på www.favrskov.dk, om vandløbsområdet på Vandløb | Favrskov.dk samt om projekterne på Restaurering af vandløb | Favrskov.dk og Vådområder | Favrskov.dk

For yderligere oplysninger, kontakt:
Favrskov Kommune tilbyder løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og gældende overenskomst.
For at komme i betragtning til stillingen skal du have kørekort til almindelig personbil.

Samtale
Vi forventer at holde samtaler den 18. juni 2025. Du vil få besked om eventuel samtale via mail.

Søg jobbet
Vi beder dig sende din ansøgning, CV, eksamenspapirer og evt. referencer via linket i siden. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset erfaring, køn, alder og etnisk baggrund.

Ansøgningsfristen er den 8. juni 2025. Du kan se alle ledige stillinger på www.favrskov.dk/job

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Favrskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Favrskov Kommune, Torvegade, 8450 Hammel

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/a46150dd-1f1c-4366-86cc-b908eb05ab93

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet