SkinArmor tænker hudpleje på en ny måde

Foto: Privat . SkinArmor er en anderledes form for hudpleje, som er helt uden konserveringsmidler
Profilbillede

Anne-Chalotte Buhl Kjær fra SkinArmor vil gerne skubbe til hudplejebranchen, og derfor har hun udviklet et naturligt hudplejeprodukt, som du let selv blander med vand.

På denne måde undgår du alle former for konservering og er sikker på, at selv den sarteste hud tåler produktet og har glæde af det. 

”Den grønne og naturlige bølge har jo virkelig vundet indpas, og i den forbindelse er jeg ekstra nørdet og har læst mange ingredienslister. Man kommer ikke udenom, at når man blander noget op med vand, så skal det konserveres for, at det ikke rådner. Mange bruger essentielle olier, men problemet med det, er at rigtig mange døjer med parfumeallergi, da olierne i disse cremer ofte er meget skrappe,” fortæller Anne-Chalotte. 

Netop derfor har hun udviklet produkter, der ikke er tilsat vand.

Det er simpelthen den rene ler, der udgør produktet og forbrugeren skal derfor selv blande vand i produktet ved brug. 

”Det lyder måske besværligt, men det er faktisk rigtig nemt, og man kan for eksempel bruge det, når man alligevel er i bad. Min datter på 12 år synes det er ganske ligetil, og selv min mand kan jeg få til at bruge det.”

Én af fordelene ved produkterne fra SkinArmor er netop, at de er aldeles velegnet til den unge hud og nem at bruge for den unge bruger, der ikke har brug for et voldsomt repetoire af hudplejeprodukter. 


Anne-Chalotte har mange års erfaring og brænder for sit erhverv. Foto: Privat

Mange års erfaring, ny iværksætter
Anne-Chalotte har mange års efterfaring fra branchen, da hun blev uddannet kosmetiker for 15 år siden. 

”Jeg har arbejdet i branchen i rigtig mange år, og jeg har også været selvstændig behandler tidligere. På et tidspunkt trængte jeg til et skifte i mit liv og jeg valgte derfor at læse til lærer. Mens jeg læste, kunne jeg dog godt mærke, at det var i hudplejebranchen, jeg hørte til. Jeg havde irriteret mig lidt over, at de naturlige produkter, der kom på markedet, var så dyre, og en dag sagde min mand til mig, at jeg da bare skulle springe ud i det.”

Derfor blev det en realitet, at Anne-Chalotte startede SkinArmor, under hvilket, der er udviklet to produkter indtil videre.
Det ene produkt er en hairtreatment, til hår og hovedbund, mens det andet er en peelingmaske til ansigt og krop: 

”Vi har netop lanceret dem og lige nu kan produkterne købes gennem mig og i min webshop, men vi arbejder hårdt på at få dem ud i butikkerne og drømmen er selvfølgelig, at mine produkter ender på hylderne i de store kæder."

Og Anne-Chalotte har store ambitioner om, hvor SkinArmor bevæger sig hen: 

Vi skyder en lang pil efter janteloven, for planen er, at vi om et år er på vej til udlandet. Vi lancerede produkterne i august 2021, men jeg har haft tanken længe og vi har leget med mange typer ler herhjemme. Så selvom det er nyt, så er det en proces, der har været længe undervejs, fordi jeg har ville finde den helt rette sammensætning.”

Markedsføringshjælp fundet lokalt
SkimArmor holder til i den midtjyske by Hammel og det var også her, at Anne-Chalotte fandt sin første samarbejdspartner. 

”Ret tilfældigt mødte jeg en pige, som også er her fra Hammel, som er markedsføringskonsulent og vi faldt i snak. Hun var hurtigt klar på at hjælpe med markedsføringen, for det ved jeg ikke nok om. Så i samarbejde med hende, arbejder jeg nu hårdt på at få brandet ud over stepperne, så flest muligt får glæde af dem. En anden fordel ved mine produkter er, at alle kan bruge dem, netop fordi de er så skånsomme for huden, samtidig med, at de har en god effekt.”

Foruden udvikling af produkter til SkinArmor bruger Anne-Chalotte også en del af sin tid på at tilbyde forskellige skønhedsbehandlinger.
Her bruger hun selvfølgelig også sine egne produkter i behandlingerne, ligesom hun benytter en række nøje udvalgte produkter fra andre leverandører. 

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Anne-Chalotte Buhl Kjær // SkinArmor